Referansekunder OFV Statistikk

Hvor viktig er OFV Statistikk i hverdagen for våre brukere? Og hvordan opplever de nytteverdien av verktøyet? Vi har samlet erfaringer og brukeropplevelser fra et utvalg av våre referansekunder. Her kan du lese hva de mener.

12.okt. 2022

Kverneland Bil AS

De hadde forventninger, men den gamle registreringsstatistikken hadde ikke så detaljert statistikk. - Nå har vi det, og OFV Statistikk har gitt oss nye, morsomme og effektive måter å jobbe på, sier Mika Salomaa.

Les hele artikkelen med Mika Salomaa her

"Ved å bruke «Finn selskap» i OFV Statistikk får jeg alt jeg trenger å vite. Det er helt genialt, og har gitt oss en ny hverdag."

Mika Salomaa i Kverneland Bil

Volvo Car Norway

-Vi er alltid interessert i å kunne omsette flere bruktbiler gjennom våre forhandlere. Med OFV Statistikk ser vi uante muligheter. Vi får både en nasjonal og en lokal oversikt, sier Naveed Liaquat i Volvo Car Norway AS.

Han mener at statistikkverktøyet vil hjelpe bruktbilforhandlerne til å være mer proaktive.

Les hele artikkelen med Naveed Liaquat her

"Verktøyet kan benyttes av både ledelsen og salg og serviceteamet og gir bedre markedsforståelse til forhandlernettverket vårt."

Naveed Liaquat i Volvo Car Norway AS

Insignia Oslo

Konkurransen er tøff, og ettermarkedet stadig viktigere. - OFV Statistikk er et godt nytteverktøy som gjør det enklere å følge med på hva som skjer i den norske bilparken. Både i forhold til nybilsalg, eierskifter og ettermarked, sier Mads Dessen, daglig leder hos Insignia.

Les hele artikkelen med Mads Dessen her

" Med OFV Statistikk er det enklere å følge med på hva som skjer i den norske bilparken."

Mads Dessen, daglig leder hos Insignia

Meca

Verkstedbransjen og markedet er preget av stadig endring. Det gir både utfordringer og muligheter. - OFV Statistikk er blitt et verktøy vi bruker daglig, som enkelt gir oss viktige tall og fakta. Det er brukervennlig, oversiktlig og gir rask tilgang til rapporter vi trenger, sier Andreas Grimstad, leder av forretningsutvikling i Meca.

Les hele artikkelen med Andreas Grimstad her

"OFV Statistikk gir oss direkte innsikt i hvordan markedet faktisk ser ut – ikke hvordan man tror det ser ut."

Andreas Grimstad, leder av forretningsutvikling i Meca

Bilservice Larvik

Tidligere var det registreringsstatistikken som gjaldt, nå gjør OFV Statistikk det enklere å følge med på bestand og nybilsalg – som igjen skaper et ettermarked.
- Verktøyet er et konkurranseparameter og en tilleggskanal vi kan bruke for å kvalitetssikre situasjonen i eget distrikt, sier markedssjef Petter Jørgensen i Bilservice.

Les hele artikkelen med Petter Jørgensen her

"Et godt verktøy for å holde kontroll på egne kunder og lete etter nye - og det hjelper oss med å se nye muligheter som vi kan utnytte bedre."

Petter Jørgensen, markedssjef i Bilservice

Toyota Oslo

Adm.dir. Glenn Haugerud i Toyota Oslo er opptatt av at det er hva man faktisk presterer, som er viktigst. Da det er avgjørende å være oppdatert, og det mener han OFV Statistikk bidrar til.

Les hele artikkelen med Glenn Haugerud her

"Vi kan bruke rapportene og tallmaterialet til å se framover, og det er helt sentralt. Brukes verktøyet riktig, så gir det god innsikt."

Glenn Haugerud, adm. dir. i Toyota Oslo

Laastad & Co

Leif Inge Bjerkenes hos Volvo-forhandleren Laastad & Co i Haugesund, sier i et intervju med Bilbransje24 at han er overbevist om at OFV Statistikk vil gi dem et bedre grunnlag for beslutninger fremover. - Vi ser at dette verktøyet gir en helt ny transparens både på data om bilen og brukerne, sier han.

Les hele artikkelen med Leif Inge Bjerkenes her

- Nå får vi detaljer om alle bilene, uavhengig av merke, som går i vårt område. Vi kan finne ut hvor mange vi faktisk treffer, og hvor vi eventuelt kan jobbe for å øke andelen.

Leif Inge Bjerkenes, forretningsutvikler hos Laastad & Co i Haugesund


Kontaktpersoner salg

Laila Mikalsen

Salg- og markedsdirektør
Tlf: 911 97 561
lm@ofv.no

Gustav Magnus Lundberg

Salgssjef
Tlf: 995 09 999
ml@ofv.no

Mikkel Friis

Kommunikasjonssjef statistikk
Tlf: 950 57 659
mf@ofv.no

Sara Woldemichael

Markedskonsulent
Tlf: 450 30 178
sw@ofv.no

Helena Celius

Customer Satisfaction Manager
Tlf: 980 29 774
hc@ofv.no