Ledig stilling i OFV: Trigges du av gode kundeopplevelser?

Opplysningsrådet for veitrafikken AS (OFV) søker Customer Satisfaction Manager med ansvaret for kundesupport på OFV Statistikk/OFV Kjøretøydata.

22.feb. 2021

Etter lanseringen av vårt nye system, OFV Statistikk (markedets råeste statistikkverktøy for kjøretøydata), høsten 2020, har vi behov for ytterligere en ny person som skal ivareta innkommende henvendelser fra eksisterende og nye kunder. Mottakelsen av OFV Statistikk i markedet har vært ekstremt god.

Vi har kunder i både offentlig og privat sektor. Kommuner, bilbransjeaktører, finans, forsikring og media for å nevne noen.

Vi ser etter deg som evner å bygge sterke relasjoner, har initiativ og kan være proaktiv overfor både eksisterende og nye kunder i hele Norge. Dette er en nyopprettet rolle i vårt kundesenter. Du blir en del av salgs- og markedsteamet på 6 personer. Du er du selvstendig, engasjert og målrettet, har god struktur og kan gjennomføre oppgaver i vårt kundesenter på en profesjonell måte.
Gjennom din tydelige og troverdige væremåte, med rådgivende og gode kommunikasjonsegenskaper, skaper du tillit både hos kunder og kollegaer. Du er flink til å lese kundene og snakke deres språk. Hvis du i tillegg liker å lage demonstrasjonsvideoer, holde kurs og snakke med kunder i telefon/chat, kan dette være midt i blinken for deg. Du trigges av å hjelpe kundene og løse deres behov, og kan benytte dine mellommenneskelige evner og businessteft for nå våre mål. For vi har tøffe mål, og de pleier vi å nå! Vi gir deg en spennende mulighet til å bruke din kompetanse innen kundeservice til å påvirke og utgjøre en forskjell i et selskap i vekst.

Vi tilbyr deg utfordrende oppgaver i et utviklende og spennende arbeidsmiljø med fokus på menneskene. Du vil få jobbe med flere av de største og mest kjente selskapene og organisasjonene i Norge.

For oss er det viktig at du kan identifisere deg med våre verdier: innovativ, kunnskapsrik, etterrettelig, ansvarlig.

Stillingen rapporterer til salgs- og markedsdirektør, Laila Mikalsen.

Hos oss får du

  • Være en del av et dynamisk og kompetent arbeidsmiljø med fokus på utvikling og kundens behov
  • Jobbe i et selskap som satser kraftig og målrettet på den digitale utviklingen mot bilbransjen og tilstøtende bransjer
  • Være med på å introdusere eksisterende og nye produktløsninger til helt nye kundegrupper og eksisterende kunder
  • Moderne lokaler på Jernbanetorget med kort vei til kollektivknutepunkt
  • Lønn etter avtale og meget gode forsikrings- og OTP-ordninger

Arbeidsoppgaver

  • Onboarding av nye kunder på ofvstatistikk.no og kjoretoydata.no
  • Utarbeide planer for kursinnhold og kurskalender
  • Sørge for at kundene får nødvendig opplæring av programmene
  • Oppfølgning av bruksloggen fra ofvstatistikk.no, for å sørge for at vi har fornøyde kunder
  • Pre-sales/inbound sales
  • Ansvarlig for førstelinjesupport
  • Utarbeide videodemoer og brukerveiledninger
  • Betatesting ved utvikling av nye funksjoner
  • Håndtere innkommende forespørsler
  • Prosjektbaserte oppgaver

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse på Bachelor-nivå, relevant erfaring kan erstatte teoretisk utdannelse
  • God erfaring med IT-verktøy
  • God teknisk forståelse, liker å lære
  • Behersker både norsk og engelsk flytende (muntlig og skriftlig)
  • Har du erfaring med å lage demonstrasjonsvideoer er det absolutt et pluss, men ikke et must - viktigste er at du har evnen til og lyst til å lære.
  • Gjerne ha interesse for kjøretøy generelt, og forstå behovet for og betydningen av mobilitet

Kjenner du deg igjen?
Ja, da vil vi veldig gjerne høre fra deg så raskt som mulig. Ikke vent med å sende inn din søknad. Vi vurderer søknader fortløpende.

Spørsmål om stillingen

Ta gjerne kontakt med Seniorrådgiver Anders Beichmann eller Rolf Wilhelmsen i rekrutteringsselskapet Skagerak Consulting for mer informasjon om stillingen.
Om du ønsker det, kan din henvendelse også være konfidensiell overfor OFV.

Anders Beichmann, mobil 958 14 525

Rolf Wilhelmsen, mobil 930 12 312

Om OFV

Opplysningsrådet for veitrafikken AS er ledende i Norge innen formidling av statistikk om bilsalget og kjøretøyparken, og har Norges beste database med priser og data på alle nye biler og motorsykler. Selskapet eies av foreningen OFV, en politisk uavhengig medlemsorganisasjon som arbeider for at alle veibrukere skal få dekket sitt transportbehov på en effektiv og rasjonell måte, med minst mulig skade på mennesker og miljø. OFV ble stiftet i 1948, og har 50 medlemmer hvorav 22 er landsdekkende organisasjoner. Organisasjonen arrangerer faktabaserte konferanser og frokostmøter, og er en møteplass for sektoren.


Aktuelle saker